دستورالعمل استفاده صحیح از ظروف مسی

دستورالعمل استفاده صحیح از ظروف مسی

دستورالعمل استفاده صحیح از ظروف مسی

۱- در اولین استفاده از ظروف مسی (بجز ظروف مسی دکوری)، حتماً یکبار داخل آن شیر بجوشاید و سپس کلاً شیر را تخلیه نمایید. این کار هم باعث افزایش دوام قلع ظرف مسی و هم باعث ضدعفونی شدن داخل ظرف شما می‌گردد.

۲- ممکن است بر روی قلع (سفیدی) داخلی ظروف مسی، پس از مدتی، لکه‌‌‌‌های سیاه رنگ کوچک نمایان شود، این موضوع به دلیل خاصیت فلز قلع بوده و جای نگرانی نیست.

۳-درون ظروف مسی را با مایع ظرفشویی معمولی و با دستمال نرم (اسکاج نرم) بشویید و به هیچ وجه از اسکاج زبر و سیم ظرفشویی و هر چیز تیز و زبری که قلع داخل ظرف مسی را بخراشد، استفاده ننمایید، چون باعث از بین رفتن قلع آن می‌شود.

۴- سطح بیرونی ظرف مسی (که به رنگ قرمز براق است) بعد از استفاده (بجز ظروف مسی نانو شده)، به طور طبیعی، تیره تر و کِدر خواهد شد. این موضوع امری کاملاً طبیعی است. برای تمیز و براق نمودن سطح بیرونی ظرف مسی، می‌توانید با کلیک روی دکمه آموزش راه کار‌‌‌‌های آن را یاد بگیرید.

۵- مس حرارت را به خوبی و سریع هدایت میکند، پس در استفاده از ظروف مسی، شعله را زیاد نکنید و هیچگاه ظروف مسی را بصورت خالی (بدون محتویات) را روی شعله قرار ندهید چون باعث از بین رفتن قلع داخل آن می‌گردد.
۶- به علت وجود کلر در آب و …، ممکن است حتی با یکبار استفاده از ظروف مسی، رنگ قلع داخل آن کمی تیره شود. شما فقط زمانی باید ظرف مسی را برای قلع کاری مجدد به دست استاد کار بسپارید که قلع داخل ظرف مسی بقدر از بین برود که قرمزی زیر آن نمایان گردد.
۷- در شرایط عادی و در صورت استفاده صحیح، ظروف مسی شما هر سال، یک بار نیاز به قلع اندود نمودن خواهد داشت.
۸- بهتر است غذای مانده را در ظروف مسی نگهدای نکنید. بلکه در ظروف دیگر مثل شیشه یا چینی نگهداری کنید.

www.salimimes.ir

telphone: 09124414743

دیدگاه‌ها ۰

*
*

Open chat
سلام
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟